Fortune 500 budgettering For vores personlige liv

Januar og februar er traditionelt travle måneder i den finansielle sektor, som mange New Year’s resolutioner omfatter typisk mål om at blive gæld gratis eller gemmer til et større køb. Mens mange af kunderne forstår vigtigheden af at få professionel hjælp, når du administrerer deres virksomheder bogholderi, kun et par tror at bede om vores tjenester i forvaltningen af deres privatøkonomi.

I erhvervslivet, et budget er en finansiel ramme, der giver kontrol og balance for at undgå overforbrug og sikrer tilgængeligheden af midler bør virksomheden løber ind i uventede problemer og kræver kapital. Disse samme principper kan anvendes til vores personlige liv.

Vi er stadig tæt nok til juleferien til at forstå hvor let det kan være til overforbrug. Gaver til børn, middage med familie og venner, nyt tøj til Nytårs Eve party alle kan tilføje til betydelig gæld kommer januar. Jeg mindet om visum kommercielle der typisk får masser af airplay i December: postbudet kommer bærer de månedlige regninger. Sætningen Visa er åbnet, viser en stor liste over køb af alle med nul saldi og modtageren ikke kan tro sit held og besvimer fra chokket. Kommercielt reklamerer vinde hvad du købe konkurrencen. Jo mere køber du, jo større chancer du nødt til at vinde. En bestemt opskrift på økonomisk katastrofe!

Mens statistisk set jeg kender chancerne for at vinde Visa forfremmelse, jeg har ikke mødt eller læse om en person, der har. Vi skulle basere vores udgifter på chancerne for at vinde vores indkøb eller endda i lotteriet. Med lidt sund fornuft og en trofaste lommeregner, kan du styre dine udgifter og spare for fremtiden og for uventede udgifter – og føler, at du har vundet i lotteriet!

Fortune 500-virksomheder er afhængige af budgetlægning og regnskabsaflæggelse. Administrerende direktører i store virksomheder gør ikke et skridt uden at konsultere deres finansielle plan. Indtægter og udgifter registreres omhyggeligt og skøn er lavet for variable udgifter. Virksomhedernes gæld er undersøgt med mål at reducere beløb på grund af uden at pådrage sig yderligere gæld. Penge er flittigt øremærket til fremtidige udgifter og “regnvejrsdage.” Næsten alle finansielle udgifter bestemmes om året før afholdt – en virksomhed ikke kan trives uden aktivt administrere sin likviditet. De fleste mennesker forstår, at virksomhedens succes bygger på at skabe et budget og holde sig til det. Jeg er her for at fortælle dig, at personlig succes også gør.

Alle taler om at oprette et budget og holde sig til det, men hvordan kan du virkelig gå om at finde ud af hvad dit budget er, eller bør være?

Der er et par enkle trin til at oprette en personlig budget. Vi vil bruge eksemplet med Steve, en computer tekniker.

1. Beregn din indkomst

Beregn din månedlige husstandsindkomst fra alle kilder: løn, formueindkomst, pensionsfonde og lotterigevinster – både din og din ægtefælle eller partner.

For eksempel, tjener Steve $50.000 efter skat årligt. Han har ingen anden indkomst. Dividere med 12, beregner Steve sin månedlige indkomst som $4,166.67.

2. Bestem din væsentlige udgifter

Steve har visse faste månedlige udgifter. Han lister dem som:

Realkreditlån betaling

Dagligvarer

Bil leasingkontrakt betalingen

Bilforsikringer

Hjælpeprogrammer

Brændstof

3. Beregn en månedlig omkostning for væsentlige udgifter.

De udgifter, som Steve har anset for væsentlige er en blanding af faste og variable omkostninger. Han bemærker de faste betalinger først, tildele deres værdier som:

Pant betaling $1.300

Bil leasingkontrakt betalingen $ 385

Automobile forsikring $ 130

For at bedre måle sine variable udgifter, Steve opretter en logfil med regning og registrerer alle sine indkøb til de to-måneders priors til oprettelsen af sit budget. Han undersøger sine gamle nytte udtalelser for at bestemme sin gennemsnitlige udgifter og er i stand til at tildele følgende værdier:

Dagligvarer $ 200

Utilities $ 400

Telefon (inkl. Lang tid distancere) $ 50

Brændstof $ 250

Vel vidende, at hans variable udgifter er baseret på et gennemsnit af forudgående udgifter, indstiller Steve afsat $200 om måneden at dække perioder hvor udgifter kan være højere end hans estimat.

Steve beregner sin månedlige ESSENTIALS omkostninger som $2,915.00

4. Bestem og beregne din ikke-væsentlige

Steve undersøger regneark han skabt til trin 3 og identificerer nogle andre fælles udgifter.

Underholdning $ 50

Måltider (inkl. Daglige kaffe) $ 100

Gaver (bryllupper, fødselsdage, osv.) $ 100

Bøger og magasiner $ 50

Diverse $ 25

Steves månedlige ikke-væsentlige udgifter i alt $325

Steve skaber et nyt regneark med de oplysninger, han har beregnet hidtil. Han beregner sin disponible indkomst som:

Månedlige indkomst: $4,166.67

Mindre: ESSENTIALS $2,915.00

Mindre: Ikke-væsentlige $ 325,00

Disponibel indkomst $ 926.67

5. oprette månedlige bidrag til gæld eliminering og besparelser:

Steve samlet nogle gæld mens i skolen og skylder $5.000 på sin kassekredit. Han vil også gerne købe et køretøj i stedet for leasing og planer om at tage en tur til Europa i to år at besøge familien.

Han beslutter på følgende månedlige bidrag:

Gæld $ 450.00

Besparelser 300,00

Steve trækker sin månedlige bidrag fra sin disponible indkomst og er tilbage med $176.67, som han beslutter at forlade i sin kontrol-konto til at dække andre incidentals og diverse udgifter han kan have overset. Han gør en plan, men at overføre $500 til sin opsparingskonto, når saldoen i hans checkkonto overstiger $1.000.

Det er nemt at se, at du kan skrive en plan selv eller bruge en softwarepakke til at indstille et budget – ingen grund til at hyre en professionel revisor. Det er vigtigt at vide, hvor pengene kommer fra og hvor det kommer så at du ikke vil have nogen ubehagelige overraskelser – og måske lige nok penge til overs i slutningen af dagen for at købe denne lotteriseddel du har håbet på!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *